Η εμμηνόρροια ή αλλιώς  περίοδος, είναι μια φυσιολογική διεργασία του οργανισμού κατά την οποία αποβάλλεται το ενδομήτριο. Συμβαίνει μια φορά κάθε μήνα και διαρκεί από 2 έως 7 ημέρες.

Τα συμπτώματα που την συνοδεύουν είναι πολλά μεταξύ των οποίων η συναισθηματικές μεταπτώσεις, η δυσφορία στο στήθος και πόνος που επεκτείνεται από την κοιλιά και τη μέση, μέχρι τους μηρούς και τα πόδια.

Τις περισσότερες φορές τα συμπτώματα είναι ανεκτά. Εντούτοις, υπάρχουν περιπτώσεις που τα συμπτώματα είναι περισσότερα και  ιδιαίτερα επίπονα. Αυτά περιλαμβάνουν εμετό, ναυτία, στομαχικές διαταραχές κ.α. Τότε έχουμε το φαινόμενο της «πρωτογενούς δυσμηνόρροιας». Μια κατάσταση, η οποία χρίζει άμεσης αντιμετώπισης.

Ο πιο δημοφιλής και γρήγορος τρόπος αντιμετώπισης φαίνεται να είναι τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Ωστόσο, η λήψη τους χωρίς την καθοδήγηση γιατρού είναι πιθανό να οδηγήσει σε παρενέργειες.

Για τον λόγο αυτό, βρήκαμε τα πιο αποτελεσματικά ζεστά ροφήματα βοτάνων που θα μας βοηθήσουν αν αντιμετωπίσουμε τους πόνους περιόδου και τη δυσμηνόρροια, χωρίς καμία απολύτως δυσάρεστη συνέπεια.

Ροφήματα για την δυσμηνόρροια

Τα πιο αποτελεσματικά φυσικά ροφήματα κατά των πόνων περιόδου περιλαμβάνουν:

period-symptoms

Χαμομήλι

Το χαμομήλι περιέχει δραστικές ενώσεις και ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της δυσμηνόρροιας. Συγκεκριμένα, βοηθούν στην ανακούφιση των μυϊκών σπασμών, καθώς επίσης και στη χαλάρωση της μήτρας.

Παράλληλα, το γεγονός ότι το χαμομήλι είναι ένα ρόφημα που δεν περιέχει καθόλου καφεΐνη, έχει την ικανότητα να χαλαρώνει το νευρικό σύστημα, ενισχύοντας τη διάθεση.

Χαμομήλι: Το διάσημο φυσικό φάρμακο

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ένα βότανο που μπορεί να κάνει θαύματα κατά τη διάρκεια της περιόδου.Όπως το χαμομήλι, έτσι και το τζίντζερ διαθέτει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που καταπραΰνουν άμεσα τις οδυνηρές κράμπες στην περιοχή της κοιλιάς.

Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που η περίοδος συνοδεύεται από ναυτία, εμετό και στομαχικές διαταραχές. Η κατανάλωση ροφήματος από τζίντζερ μαζί με λίγες σταγόνες λεμόνι μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των πόνων της περιόδου.

Τζίντζερ: Μάθετε τα πάντα για το πανίσχυρο βότανο

Τσάι από σμέουρα

Μπορεί το τσάι από σμέουρα να είναι μια από τις πιο ασυνήθιστες και δυσεύρετες ποικιλίες του τσαγιού, ωστόσο φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό  κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των φύλλων στα σμέουρα, συμβάλλουν στην άμεση ανακούφιση  των πόνων περιόδου, καθώς και στην καταπολέμηση των στομαχικών διαταραχών.

Σμέουρα: τα οφέλη, οι ιδιότητες και οι χρήσεις τους

Smoothies

Η κατανάλωση smoothies που περιέχουν φρούτα και λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της δυσμηνόρροιας.

Στον κατάλογο με τις τροφές περιέχονται το γάλα αμυγδάλου, το σπανάκι, η μπανάνα, το μπρόκολο κ.α. Τρόφιμα που παρέχουν στον οργανισμό σίδηρο, ασβέστιο και μαγνήσιο. Τρία μέταλλα που είναι γνωστά για τα οφέλη που παρέχουν κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Πιο συγκεκριμένα, η κόπωση είναι ένα συχνό σύμπτωμα κατά τη διάρκεια της εμμηνόρροιας. Μπορεί να επιδεινωθεί από τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου, επομένως η λήψη τροφίμων ή ροφημάτων, μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη για να αποκατασταθούν τα επίπεδα σιδήρου και κατά συνέπεια να καταπολεμηθεί η κόπωση.

Σύμφωνα με μελέτες, 1200mg ασβεστίου ημερησίως μπορεί να συμβάλλουν κατά το ήμισυ στη μείωση  της έντασης των συμπτωμάτων της δυσμηνόρροιας . Το μαγνήσιο, από την άλλη, έχει χαλαρωτική επίδραση στους μύες, η οποία βοηθά να μειωθούν οι κράμπες. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τη διάθεση, να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.

Νερό

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο σημαντική είναι η ενυδάτωση του οργανισμού κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι κατά την εμμηνόρροια, οι ορμόνες που διαμορφώνουν τα επίπεδα ενυδάτωσης βρίσκονται σε σύγχυση. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να πίνουμε 2 με 3 ποτήρια νερό (όχι παγωμένο) παραπάνω από ότι συνηθίζουμε να πίνουμε τις υπόλοιπες μέρες.

Πρόσθετα μέτρα αντιμετώπισης

Εκτός από τα ροφήματα, υπάρχουν και άλλοι τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης των πόνων περιόδου:

  • Το νούμερο 1 μυστικό βρίσκεται στη ζέστη. Ένας αποτελεσματικός τρόπος ανακούφισης περιλαμβάνει την τοποθέτηση θερμοφόρας στην περιοχή της κοιλιάς. Επίσης, ορισμένες γυναίκες βρίσκουν ανακούφιση στο ζεστό μπάνιο.
  • Καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα όπως ο σολομός.
  • Το συναισθηματικό άγχος μπορεί να αυξήσει τον πόνο της περιόδου, οι ασκήσεις χαλάρωσης μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα.
  • Η σωματική δραστηριότητα π.χ. το ήπιο περπάτημα μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο.
  • Αποφεύγουμε το κάπνισμα, καθώς όπως έχει αποδειχθεί επιδεινώνει τη συχνότητα και την ένταση που έχουν οι κράμπες.