Τα καρύδια Βραζιλίας είναι ένας νόστιμος ξηρός καρπός, που αν και δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας, εντούτοις είναι αρκετά διαδεδομένος στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, λόγω της εξαιρετικής γεύσης και του πλούσιου διατροφικού προφίλ.

Τα καρύδια Βραζιλίας μπορούν να τροφοδοτήσουν τον οργανισμό με σελήνιο, (ένα σημαντικό μέταλλο για την ενίσχυση του οργανισμού). Η κατανάλωση μόλις 2 καρυδιών Βραζιλίας την ημέρα, είναι αρκετή για να καλύψουμε το ποσοστό της ημερήσιας πρόσληψης, παρέχοντας ευεξία σε όλα τα επίπεδα.

Ας τα γνωρίσουμε καλύτερα..

Τα καρύδια Βραζιλίας είναι ο καρπός του τροπικού δέντρου που ευδοκιμεί στο δάσος του Αμαζονίου, γνωστό ως Bertholletia excelsa. Δεδομένης την υπέροχης γεύσης και των θρεπτικών στοιχείων, η ζήτηση του ξηρού καρπού αυξήθηκε σχετικά σύντομα.

Αυτό είχε ως συνέπεια, η καλλιέργεια να επεκταθεί σε αρκετές χώρες της Νότιας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένου της Κολομβίας, του Περού και Κολομβίας.

Στις μέρες μας, η πλήρης αποκωδικοποίηση της πολύτιμης σύνθεσης τους, κατέταξε τα καρύδια Βραζιλίας στη λίστα με τις υπερτροφές και τους χάρισε τον τίτλο καλύτερης φυσικής πηγής σεληνίου. Αυτό σημαίνει πως αν τα εντάξουμε στην διατροφή μας θα συμβάλλει σε πιθανή ανεπάρκεια και θα μας ενισχύσει σωματικά και νοητικά.

Ξηροί καρποί: Μικροσκοπικοί καρποί με τεράστια οφέλη

Διατροφική αξία

Τα καρύδια Βραζιλίας έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Αναλυτικότερα:

100 γραμμάρια καρύδια Βραζιλίας περιέχουν περίπου:

  • Ενέργεια: 656 Kcal (33%)*
  • Υδατάνθρακες: 12,27 g (10%)*
  • Πρωτεΐνες: 14,32 g (26%)*
  • Λιπαρά οξέα: 66,43 g (221%)*
  • Φυτικές ίνες: 7,5 g (20%)*

Βιταμίνες

  • Βιταμίνη Β1: 0,617 mg (51%)*
  • Βιταμίνη Β2: 0,035 mg (3%)*
  • Βιταμίνη Β3: 0,295 mg (2%)*
  • Βιταμίνη Β5: 0.184 mg (3,5%)*
  • Βιταμίνη Β6: 0,101 mg (8%)*
  • Βιταμίνη Β9: 22 mcg (5.5%)*
  • Βιταμίνη C: 0,7 mcg (1%)*
  • Βιταμίνη Ε: 7,87 mg (52%)

Ηλεκτρολύτες

  • Νάτριο: 2 mg (1%)*
  • Κάλιο: 597 mg (13%)*
  • Μεταλλικά στοιχεία
  • Ασβέστιο: 160 mg (16%)*
  • Χαλκός: 1,743 mg (194%)*
  • Σίδηρο: 2,43 mg (30%)*
  • Μαγνήσιο: 376 mg (94%)*
  • Μαγγάνιο: 1,223 mg (53%)*
  • Φώσφορος: 725 mg (103%)*
  • Σελήνιο: 1917 mcg (3485%)*
  • Ψευδάργυρος: 4.06 mg (36%)*

Οφέλη

Όπως όλοι οι ξηροί καρποί, έτσι και τα καρύδια Βραζιλίας προσφέρουν μια πληθώρα πλεονεκτημάτων στην υγεία του οργανισμού.

karydia-brazilias-xiroi-karpoi

Ορισμένα από τα πιο σπουδαία περιλαμβάνουν:

Αποτρέπει την ανεπάρκεια σεληνίου

Καρδιακές παθήσεις, άσθμα, άγχος, κατάθλιψη, επιληπτικές κρίσεις και ρευματοειδής αρθρίτιδα είμαι μερικές μόνο από τις παρενέργειες που προκαλεί η έλλειψη σεληνίου.

Δεδομένου ότι ο οργανισμός δεν είναι σε θέση να το παραγάγει μόνος του, ο κίνδυνος να εμφανίσουμε τα παραπάνω προβλήματα υγείας, αυξάνεται. Ευτυχώς, η φύση διαθέτει αμέτρητες εναλλακτικές πηγές θρεπτικών συστατικών. Μια από αυτές είναι και τα καρύδια Βραζιλίας.

Με ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό στη σύνθεση τους, μπορούν να προσφέρουν το ποσοστό της ημερήσιας ανάγκης σε σελήνιο και ταυτόχρονα να συμβάλλουν στην προστασία από διάφορα προβλήματα υγείας.

Βοηθούν στη ρύθμιση της λειτουργίας του θυρεοειδούς

Ο θυρεοειδής είναι ένας μικρός πεταλοειδής αδένας που βρίσκεται στην περιοχή του λαιμού. Κύριος ρόλος του οργάνου είναι να ελέγχει καθημερινές λειτουργίες του οργανισμού όπως η ρύθμιση της όρεξης, του ύπνου, της θερμοκρασίας του σώματος και του μεταβολισμού.

Συχνά, η έλλειψη σημαντικών θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό, όπως το σελήνιο έχει ως συνέπεια να διαταράσσεται η λειτουργία και να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα.

Τα καρύδια Βραζιλίας ως καλή πηγή σεληνίου θα μπορούσε να βοηθήσει στη ρύθμιση της λειτουργίας του θυρεοειδούς, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης υποθυρεοειδισμού ή υπερθυρεοειδισμού, καθώς επίσης και ασθενείς που ταλαιπωρούνται από ασθένειες όπως η νόσος του Hashimoto, η νόσος του Grave.

Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς

Τα καρύδια Βραζιλίας περιέχουν μεγάλες ποσότητες ω-3 λιπαρών οξέων που συμβάλλουν στη μείωση κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Επίσης, είναι μια εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων συμπεριλαμβανομένου του ελαϊκού και το παλμιτολεϊκού οξέος.

Όπως έχει αποδειχθεί βοηθούν στην εξισορρόπηση της χοληστερόλης και στη σωστή πήξη του αίματος, ενώ προλαμβάνουν την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Προάγουν την υγεία του δέρματος

Το σελήνιο που βρίσκεται στα καρύδια Βραζιλίας φαίνεται πως δρα ευεργετικά και στην επιδερμίδα. Σύμφωνα με μελέτες, η επαρκής πρόσληψη του πολύτιμου μετάλλου, συμβάλει στην αύξηση της ελαστικότητας, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης σημείων πρόωρης γήρανσης συμπεριλαμβανομένων των λεπτών γραμμών και ρυτίδων.

Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και ψευδάργυρο δημιουργούν ένα πέπλο προστασίας στο δέρμα, αποτρέποντας κάθε είδους δερματικής διαταραχής όπως είναι η ακμή, το έκζεμα κ.α.

Ενισχύει την απώλεια βάρους

Τα καρύδια Βραζιλίας, όπως και όλοι οι ξηροί καρποί, συνιστούν κορυφαίες πηγές φυτικών ινών. Αυτό, σε συνδυασμός με άλλα σημαντικά φυτοθρεπτικά συστατικά συμπεριλαμβανομένου των πολύπλοκων υδατανθράκων και των πρωτεϊνών τους, τα καθιστούν ένα εξαιρετικό σνάκ για όσους θέλουν να χάσουν τα περιττά κιλά. Επίσης, προάγουν την αίσθηση κορεσμού αποτρέποντας την υπερκατανάλωση τροφής.

Ωστόσο, η πρόσληψη πρέπει να περιορίζεται σε λίγα τεμάχια- όχι περισσότερα από 8 ανά ημέρα – διότι πρόκειται για καρπούς που δύσκολα αφομοιώνονται από τον οργανισμό.

Προστατεύουν την υγεία του νευρικού συστήματος.

Άλλο ένα σπουδαίο όφελος που προκύπτει από την υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, είναι η προστασία του νευρικού συστήματος.

Στην πραγματικότητα, οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του μετάλλου μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση νευροεκφυλιστικών ασθενειών συμπεριλαμβανομένου του Alzheimer.

Τα καρύδια Βραζιλίας περιέχουν επίσης λεκιθίνη. Μια λιπαρή ουσία που ενισχύει τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών προάγοντας την υγεία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, γενικότερα.

Επιλογή και αποθήκευση

Τα καρύδια Βραζιλίας είναι διαθέσιμά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μπορούμε να τα προμηθευτούμε ωμά, ψημένα ή αλατισμένα. Οποιαδήποτε μορφή και αν επιλέξουμε, προσέχουμε πάντοτε, οι καρποί να έχουν ομοιόμορφη όψη και έντονο άρωμα και χρώμα.

Η διάρκεια ζωής τους εξαρτάται εξ ολοκλήρου από τον τρόπο αποθήκευσης. Δεδομένου ότι τα καρύδια Βραζιλίας περιέχουν υψηλά ποσοστά πολυακόρεστων λιπαρών, είναι σημαντικό να μην εκτίθενται στον αέρα, την υγρασία και το ηλιακό φως.

Αντίθετα, πρέπει να φυλάσσονται σε δροσερό και ξηρό μέρος. Επίσης, αν θέλουμε να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής τους έως και 9 μήνες, μπορούμε να τα βάλουμε στην κατάψυξη.

Τρόποι να χρησιμοποιήσουμε τα καρύδια Βραζιλίας

Οι τρόποι να απολαύσουμε αυτόν τον υπέροχο καρπό είναι πολλοί. Ο πιο υγιεινός είναι να καταναλωθούν ακατέργαστα, είτε αναμεμειγμένα με άλλους ξηρούς καρπούς όπως αμύγδαλα, φιστίκια, καρύδια και κάσιους.

Από την άλλη, η πλούσια και κρεμώδης γεύση τους, μας επιτρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε σε διάφορες παρασκευές όπως κέικ, σούπες και σαλάτες.

Επίσης, με την σύνθλιψη των καρυδιών μπορούμε να παραγάγουμε λάδι. Το λάδι μπορούμε να το εφαρμόσουμε όχι μόνο σε συνταγές μαγειρικής, αλλά και στην εναλλακτική ιατρική και την αρωματοθεραπεία.

Παρενέργειες

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα οφέλη στα καρύδια Βραζιλίας, μπορούμε να τα συμπεριλάβουμε με ασφάλεια στη δίαιτά μας.

Ωστόσο, πρέπει να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση, καθώς υπάρχει κίνδυνος να εμφανίσουν παρενέργειες όπως κόπωση, τριχόπτωση, σπάσιμο νυχιών και στομαχικές διαταραχές.

Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγουμε την αγορά αλατισμένων καρυδιών Βραζιλίας, καθώς το αλάτι περιέχει υψηλά επίπεδα νατρίου, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν υπέρταση.