Η πολίτικη σαλάτα είναι ο απαραίτητος «σύμμαχος» στο αδυνάτισμα και την υγιεινή διατροφή.

Οι σαλάτες αποτελούν το ορεκτικό σε ένα γεύμα και μια ελαφριά, υγιεινή επιλογή. Ο λόγος είναι πως αποτελούνται από φρέσκα αγνά υλικά και μπόλικα λαχανικά. Τροφές που προμηθεύουν τον οργανισμό με απαραίτητες, ωφέλιμες ουσίες, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν το πεπτικό σύστημα.

Η πολίτικη σαλάτα είναι σίγουρα μια δημοφιλής επιλογή για κάθε σπίτι, όμως ελάχιστοι γνωρίζουν πως πέρα από ένα νόστιμο και ελαφρύ πιάτο, αποτελεί και «βόμβα» θρεπτικών συστατικών, που συμβάλλει στο αδυνάτισμα και βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η πολίτικη σαλάτα ως πιάτο υγιεινής διατροφής

Τα βασικά συστατικά είναι το λάχανο, το καρότο, το σέλινο και το ελαιόλαδο. Τροφές που από μόνες τους είναι εφοδιασμένες με πληθώρα θρεπτικών συστατικών και ο συνδυασμός τους βελτιώνει ακόμα περισσότερο την λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενώ παράλληλα συμβάλλει στο αδυνάτισμα.

Ο συνδυασμός καρότου και λάχανου, μπορεί να συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και ταυτόχρονα να παράσχει περισσότερες αποτοξινωτικές ιδιότητες στο συκώτι.

Τα μπαχαρικά που χρησιμοποιούμε για τη πολίτικη σαλάτα όπως το μαύρο πιπέρι και ο κουρκουμάς ή το κάρυ, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα λαχανικά, χαρίζουν στη σαλάτα αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Το καρότο και το σέλινο, είναι καλοί σύμμαχοι της καρδιάς, καθώς φαίνεται πως προστατεύουν από την αθηροσκλήρωση και συμβάλλουν στην αποκατάσταση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Πιο συγκεκριμένα…

Καρότο – Το φρούτο

Πλούσια πηγή αντικαρκινικών, ανοσοενισχυτικών και αγγειοπροστατευτικών ουσιών, το καρότο αποτελεί πηγή β-καροτένιου. Σύμφωνα με έρευνες, φαίνεται πως ένα καρότο καθημερινά είναι αρκετό για να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες εγκεφαλικού επεισοδίου στις γυναίκες.

Στο καρότο περιέχονται επίσης σημαντικές ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες φαίνεται πως μπορούν να συμβάλλουν στην εξισορρόπηση και ρύθμιση της χοληστερόλης.

Μάθετε τα πάντα για τα οφέλη που παρέχει το καρότο στον οργανισμό μας.

Λάχανο – Το λαχανικό

Περιέχει στη σύνθεση του δραστικές ουσίες όπως η βιταμίνη C και Α, φώσφορο, κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο και θείο. Δρα ως αντικαρκινική τροφή, καθώς έχει την ιδιότητα να μας προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, που ευθύνονται για τη δημιουργία διαφόρων μορφών καρκίνου.

Περισσότερα για το λάχανο και πως να να τονώσουμε την υγεία μας με νόστιμο τρόπο.

Σέλινο – Το μυρωδικό

Πηγή βιταμινών Β1, Β2 και C, σιδήρου, φωσφόρου και ασβεστίου. Το σέλινο είναι ένα μικρό θαύμα της φύσης με πλούσιες διουρητικές ιδιότητες, που το καθιστούν κατάλληλη τροφή για ρευματικές και αρθριτικές παθήσεις.

Τα φυτοχημικά συστατικά που περιέχει όπως λουτεολίνη, κερκετίνη, καφεϊκό οξύ, φερουλλικό και κουμαρινό οξύ, συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και σε παθήσεις της ουροδόχου κύστης και των νεφρών. Τονώνει το στομάχι και μπορεί να αντικαταστήσει το αλάτι. Επίσης το σέλινο θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση του ουρικού οξέος και της χοληστερόλης.

Οι πολύτιμες ιδιότητες όμως δε σταματούν εδώ. Το νόστιμο μυρωδικό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου στο αίμα, στη ρύθμιση του διαβήτη και γενικότερα ως συμπληρωματική θεραπεία ενάντια στις καρδιακές παθήσεις.

Μάθετε τα πάντα για το σέλινο, το βότανο με τις αντικαρκινικές ιδιότητες.

coleslaw

Συνταγή για πολίτικη σαλάτα

Θα χρειαστούμε:

  • Λάχανο, καρότο, σέλινο και κόκκινη πιπεριά
  • 3 κ.σ ξίδι
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι και πιπέρι
  • Διάφορα μπαχαρικά (προαιρετικά)

Διαδικασία:

Ψιλοκόβουμε τα λαχανικά και τα προσθέτουμε σε βαθύ πιάτο, είτε μπολ ή σαλατιέρα, μαζί με τα υπόλοιπα υλικά. Ανακατεύουμε με τα χέρια και τοποθετούμε στο ψυγείο για μια ώρα περίπου.

Πριν καταναλώσουμε τη σαλάτα ρίχνουμε ίση ποσότητα νερού και ξίδι, ανακατεύουμε και αφήνουμε μισή ώρα στο ψυγείο. Τέλος, σουρώνουμε το μείγμα, προσθέτουμε ελαιόλαδο και η πολίτικη σαλάτα είναι έτοιμη.

Διάφορες παραλλαγές

Στην πολίτικη σαλάτα μπορούμε να προσθέσουμε κουκουνάρι για να της δώσουμε ένα τραγανό στοιχείο και διάφορα μπαχαρικά για περισσότερη γεύση, όπως κάρυ, κουρκουμά ή 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο και μπούκοβο για πικάντικη γεύση.

Δείτε μυστικά και συμβουλές για να δημιουργήσετε τη δική σας υγιεινή σαλάτα.