Όλοι γνωρίζουμε για τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει το κρασί στον οργανισμό μας και ειδικότερα στην υγεία της καρδιάς. Είτε πρόκειται για λευκό κρασί ή κόκκινο, τα οφέλη είναι σημαντικά, αν φυσικά τα καταναλώσουμε χωρίς να κάνουμε υπερβολές. Με το κόκκινο κρασί είχαμε καταπιαστεί σε προηγούμενο άρθρο μας. Σήμερα θα αναλύσουμε τη σύσταση στο λευκό κρασί και τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει.

Ας το ανακαλύψουμε…

Ήδη από την αρχαιότητα, το κρασί και κυρίως το κόκκινο, κατείχε σπουδαία θέση στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Σχεδόν σε όλα τα συγγράμματα αρχαίων φιλοσόφων και συγγραφέων υπάρχουν αναφορές σχετικά με το δημοφιλές ποτό, καθώς η υπέροχη γεύση σε συνδυασμό με τις χαλαρωτικές ιδιότητες κατέκτησαν όχι μόνο τους Έλληνες, αλλά ολόκληρο τον κόσμο.

Μπορεί η γεύση να ήταν ο παράγοντας που του χάρισε παγκόσμια φήμη και αναγνώριση, ωστόσο, ο λόγος  που το κρασί δεν λείπει από κανένα σπίτι είναι η πλούσια σε θρεπτικά οφέλη σύστασή του, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας του οργανισμού.

Οφέλη

Οι περισσότεροι από εμάς, γνωρίζουμε τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει το κόκκινο κρασί στην υγεία μας και ειδικότερα της καρδιάς. Τι γίνεται όμως με το λευκό κρασί; Είναι εξίσου επωφελές ή η κατανάλωση του μπορεί να βλάψει τον οργανισμό μας;

Η πραγματικότητα είναι πως η σύσταση του λευκού κρασιού είναι παρόμοια με αυτή του κόκκινου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί επίσης να ωφελήσει την υγεία μας.

Ας ανακαλύψουμε λεπτομερώς τα οφέλη που προσφέρει το λευκό κρασί στον οργανισμό…

Συμβάλλει στην απώλεια των περιττών κιλών

Η χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, σε συνδυασμό με την μεγάλη ποικιλία αντιοξειδωτικών όπως κατεχίνες, κουερσετίνη και ρεσβερατρόλη, βοηθά στη απώλεια των περιττών κιλών.

Ωστόσο, για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα θα πρέπει να το καταναλώνουμε με μέτρο. Οι ειδικοί συνιστούν ένα ή δύο ποτήρια λευκό κρασί την ημέρα. Σε περίπτωση που η ποσότητα που καταναλώνουμε ξεπερνά την συνιστώμενη δόση, υπάρχει κίνδυνος να έχουμε αντίθετα αποτελέσματα. Δηλαδή, ενδέχεται να δημιουργηθεί απότομη αύξηση βάρους.

Ασπίδα ενάντια στις ασθένειες

Πρόσφατες επιστημονικές μελέτες τεκμηριώνουν πως το λευκό κρασί μπορεί να μας προστατεύσει από ορισμένες μορφές καρκίνου, εξίσου αποτελεσματικά όπως το κόκκινο.

Στην πραγματικότητα το λευκό κρασί περιέχει μεγάλο αριθμό φλαβονοειδών. Πρόκειται για χημικές ενώσεις με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του εντέρου και του μαστού. Ο λευκός οίνος συνδέεται επίσης με τη βελτίωση της λειτουργίας της μνήμης και τη συνολική πρόληψη της νόσου του Αλτσχάιμερ, μια νόσος που πλήττει περισσότερους από 5 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Το λευκό κρασί μπορεί να βελτιώσει την καρδιαγγειακή υγεία. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη το 2015, απεδείχθη πως εκτός από τα αντιοξειδωτικά που αναφέραμε προηγουμένως, περιέχει και προκυανιδίνες οι οποίες, έχουν την ικανότητα να εξισορροπούν τα επίπεδα χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης. Δύο παράγοντες που καθορίζουν την υγεία της καρδιάς.

Βοηθά στη καλή λειτουργία των πνευμόνων

Εκτός από τα σπουδαία οφέλη που περιγράψαμε παραπάνω, βοηθά και στην καλή λειτουργία των πνευμόνων. Αυτό οφείλεται ως επί τω πλείστον στην υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τα οποία, δημιουργούν ένα πέπλο προστασίας ενάντια σε κάθε κίνδυνο που απειλεί την υγεία των πνευμόνων.

zymosi leuko krasi

Πως παράγεται το κόκκινο και πως το λευκό κρασί

Το κρασί όπως είναι γνωστό, προκύπτει ως αποτέλεσμα ζύμωσης των σταφυλιών ή του χυμού τους. Πολλοί πιστεύουν πως το χρώμα του κρασιού εξαρτάται από το χρώμα του σταφυλιού που υποβάλλεται σε ζύμωση. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Ο κύριος παράγοντας που καθορίζει το χρώμα είναι όταν στη διαδικασία της ζύμωσης προστίθενται τα στερεά μέρη του καρπού. Δηλαδή τα στέμφυλα.

Πιο συγκεκριμένα, τα στέμφυλα περιέχουν όλες τις χρωστικές του σταφυλιού. Ως εκ τούτου, αν συμπεριληφθούν στη ζύμωση του χυμού, το κρασί που θα παραχθεί θα είναι κόκκινο. Αν όμως δεν προστεθούν τα στέμφυλα στο βαρέλι μαζί με τον χυμό, τότε το κρασί θα είναι λευκό.

Εκτός από την λευκή και την κόκκινη ποικιλία, υπάρχει και μια τρίτη ποικιλία, η ροζέ.  Η ροζέ ποικιλία παράγεται όπως και η κόκκινη. Δηλαδή, στην ζύμωση συμπεριλαμβάνονται και τα στερεά μέρη του σταφυλιού με τη μόνη διαφορά ότι ο χρόνος που παραμένουν στη διαδικασία ζύμωσης είναι μικρότερος.

Κάπως έτσι εξηγείται, γιατί το κόκκινο κρασί θεωρείται πιο υγιεινό από το λευκό κρασί. Δεδομένου ότι τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά των φρούτων υπάρχουν στη φλούδα, η παρουσία τους στη διαδικασία ζύμωσης του χυμού, αυξάνει την περιεκτικότητα των θρεπτικών συστατικών τους.

Προφυλάξεις

Παρόλο που το λευκό κρασί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής και έχει χαρακτηριστεί ως ένα υγιεινό αλκοολούχο ποτό, η κατανάλωση του δεν πρέπει να ξεπερνά τα όρια.

Οι ειδικοί προτείνουν να καταναλώνουμε μόνο ένα ποτήρι κρασί (περίπου 150 γραμμάρια) ανά δεύτερη μέρα. Η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες και να επιβαρύνει την υγεία μας.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για να επωφεληθούμε από τα πολύτιμα οφέλη του κόκκινου, όσο και του λευκού κρασιού, θα πρέπει να συνδυάζεται πάντοτε με υγιεινή διατροφή.