Χρήσιμες συμβουλές για υγιεινή διατροφή

Βάλτε στην καθημερινότητα τις ακόλουθες συμβουλές για υγιεινή διατροφή. Εκτός απ’ το να χάσετε βάρος, θα βελτιώσουν την υγεία σας, σωματική και ψυχική.  Η απλότητα είναι η καλύτερη κατευθυντήρια γραμμή για να αρχίσετε να τρώτε υγιεινά. Η λίστα που ακολουθεί περιέχει χρήσιμες συμβουλές και απλούς κανόνες που θα βοηθήσουν να φτάσετε γρήγορα και πιο εύκολα, το στόχο της υγιεινής διατροφής.

Βάλτε στόχο και φτάστε την επιτυχία

Αν κάνετε μεγάλες και απότομες αλλαγές στις καθημερινές σας συνήθειες, θα δυσκολευτείτε να πετύχετε τους στόχους. Ξεκινήστε σχεδιάζοντας μια υγιεινή διατροφή και πραγματοποιείστε, μια σειρά από μικρά βήματα ώστε να μην πέσετε απότομα σε δύσκολες καταστάσεις. Δεν πρέπει να σας γίνει έμμονη ιδέα η καταμέτρηση των θερμίδων και η ποσότητα του φαγητού. Επικεντρωθείτε στην εξεύρεση φρέσκων τροφίμων που σας αρέσουν γευστικά και τα τρώτε με ευχαρίστηση, αποβάλλοντας εντελώς επεξεργασμένες τροφές γεμάτες με λιπαρά.

Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές

Ο πρώτος κανόνας για να αρχίσετε να τρώτε υγιεινά, είναι να αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων. Προτιμήστε για παράδειγμα το καστανό ρύζι αντί του λευκού, φρούτα αντί για χυμούς του εμπορίου και αλεύρι ολικής αλέσεως αντί για λευκό.

Νερό και ενυδάτωση

Είναι πολύ σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας για να είστε πάντα ενυδατωμένοι. Να θυμάστε, ότι πίνουμε νερό τουλάχιστον 45 λεπτά πριν και μετά από κάθε γεύμα για να μη γίνεται κατακράτηση υγρών. Η οποία μένει στο στομάχι μας και δημιουργείται η γνωστή «κοιλίτσα» και δυστυχώς όλοι γνωρίζουμε, πόσο δύσκολο είναι να την ξανά κάνουμε επίπεδη.

«Φάτε της Θερμίδες»

Με τον τίτλο που βάλαμε στη δεύτερη συμβουλή μας, θέλουμε απλώς να σας επιστήσουμε την προσοχή για να μην παίρνετε θερμίδες από ποτά και ροφήματα. Προτιμήστε να γίνεται λήψη τους από το φαγητό. Φυσικά από τα ποτά και τα ροφήματα εξαιρούνται οι φυσικοί χυμοί φρούτων και τα smoothie. Αυτά που δεν εξαιρούνται, είναι τα αναψυκτικά και οι συσκευασμένοι χυμοί φρούτων που περιέχουν ζάχαρη. Όπως επίσης τα αλκοολούχα ποτά και οποιαδήποτε ποτά μας γεμίζουν με περιττές και άχρηστες θερμίδες. Πάντοτε να προτιμάτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αντί των χυμών τους.

Χρησιμοποιήστε μικρότερα πιάτα

Υγιεινή διατροφή χωρίς να ελέγχετε την ποσότητα και την ποιότητα που καταναλώνεται δεν νοείται. Το επόμενο τέχνασμα θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.

συμβουλές για υγιεινή διατροφή 1

Χρησιμοποιήστε μικρότερα πιάτα, ώστε οι μερίδες να φαίνονται πλούσιες και ας είναι στη σωστή ποσότητα. Όσο μεγαλύτερα πιάτα χρησιμοποιείτε, τόσο περισσότερο θα ξεφύγετε από τη συνιστώμενη ποσότητα.

Μεσογειακή διατροφή

Εντάξτε τη μεσογειακή διατροφή στο καθημερινό σας διαιτολόγιο και αποκλείστε τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη. Ακολουθείστε καθημερινά μια υγιεινή διατροφή συμπεριλαμβάνοντας  όλες τις ομάδες τροφίμων, σύμφωνα με τα πρότυπα της μεσογειακής διατροφής.

Πρώτα τα λαχανικά

Τοποθετήστε στο πιάτο σας πρώτα τα λαχανικά, θα πρέπει να καταλαμβάνουν το μισό χώρο του πιάτου, με αυτό τον τρόπο δε θα έχετε ποτέ υπερβολικές μερίδες. Μη ξεχνάτε τα λαχανικά είναι απαραίτητα σε καθημερινή βάση για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

Φρούτα… τα απαραίτητα συστατικά

Καταναλώστε καθημερινά τουλάχιστον 5 φρούτα σε τακτά χρονικά διαστήματα της ημέρας. Συμπεριλαμβανομένου ότι κάποια από αυτά πρέπει να καταναλώνονται ως επιδόρπιο σε κάθε σας γεύμα, κάντε τα φρούτα καθημερινή συνήθεια και προσπαθήστε να τα τρώτε φρέσκα και ωμά.

Δοκιμάστε με smoothie το πρωί και σαλάτα το απόγευμα, θα πάρετε σίγουρα τα ωφέλημα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν και θα έχετε πιο σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Εντάξτε το ψάρι στη διατροφή

Τα ψάρια είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων. Ξεκινήστε τρώγοντας τουλάχιστον 2 μερίδες την εβδομάδα, μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε επιπλέον μια μερίδα λιπαρών ψαριών όπως σολομό, πέστροφα, σκουμπρί, ρέγκες, σαρδέλες και φρέσκο τόνο. Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Μην τρώτε πολλά σιτηρά

Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά επίπεδα ευαισθησίας στο σιτάρι. Μπορεί μερικοί να έχουν ευαισθησία στη γλουτένη που περιέχεται στο σιτάρι, επηρεάζοντας αρνητικά τα επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό. Αν δε θέλετε να σταματήσετε να τρώτε ψωμί και ζυμαρικά, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για να αντικαταστήσετε τα προϊόντα σίτου. Μερικές από αυτές είναι το κινόα, το ρύζι και αλεύρι από ρεβίθια.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κόψετε εντελώς το σιτάρι από τη διατροφή, προσπαθήστε να το περιορίσετε σε ένα γεύμα την ημέρα ή λίγα γεύματα την εβδομάδα.

Κάντε τα φαγητά σας πιο πικάντικα

Οι πικάντικες τροφές δίνουν πιο γρήγορα απ’ το συνηθισμένο την αίσθηση της πληρότητας. Έτσι θα αισθάνεστε χορτασμένοι, αφού θα τρώτε μικρότερες ποσότητες και θα γλυτώσετε από την υπερβολική κατανάλωση φαγητού.

Όχι στις «υπερβολικές» δίαιτες

Οι σκληρές και απαιτητικές δίαιτες συνήθως φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Αν δεν είστε συνηθισμένοι στις απαιτήσεις μιας δύσκολης και πιεστικής δίαιτας, τότε γρήγορα θα σας φανεί υπερβολική και ακατόρθωτη, με αποτέλεσμα να τα παρατήσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ως φυσικό επακόλουθο θα είναι, να πέσετε με τα «μούτρα» στο φαΐ και η υγιεινή διατροφή θα πάει «περίπατο».
Καλό είναι, αν ακολουθείτε κάποια δίαιτα να ξεκινήσετε με μια που είναι πιο κοντά στα δικά σας μέτρα.

Η σωματική άσκηση απαραίτητη για υγιεινή διατροφή

Δεν υπάρχει καμία μαγική συνταγή που θα κάνει θαύματα για να χάσετε τα περιττά κιλά, ο μόνος δρόμος είναι να αλλάξετε τρόπο ζωής και να ξεκινήσετε να τρώτε σωστά. Ακολουθώντας τις συμβουλές μας για υγιεινή διατροφή θα είστε πάντα σε φόρμα, φροντίζοντας με αυτό τον τρόπο να κάψετε τις περιττές θερμίδες. Κάντε τακτική σωματική εξάσκηση, για να χάσετε κιλά και να είστε πάντοτε σε φόρμα.

Τριάντα λεπτά καθημερινό περπάτημα, είναι αρκετό για να ενεργοποιήσουμε τον μεταβολισμό και να μας βοηθήσει να αποκτήσουμε το ιδανικό βάρος. Στη συνέχεια θα μας είναι πιο εύκολο να το διατηρήσουμε. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα σημαντικά οφέλη που έχει η γυμναστική στην υγεία μας. Μην κάθεστε, ξεκινήστε από σήμερα κιόλας και να θυμάστε, απαιτείται να αλλάξετε ριζικά στάση ζωής, μια αλλαγή δυο εβδομάδων ή ενός μήνα, δεν είναι αρκετή.

Αποφύγετε το αλάτι

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι η κατανάλωση αλατιού στα φαγητά μας. Το αλάτι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κατακράτηση υγρών, έτσι θα πρέπει να αποφύγετε την υπερβολική ποσότητα στα φαγητά. Αποφύγετε επίσης τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι όπως τυριά, αλλαντικά, αλμυρά σνακ, και αλατισμένους ξηρούς καρπούς.

Ενήλικες και παιδιά άνω των 11 ετών, δεν πρέπει να τρώνε περισσότερο από 6 γραμμάρια αλάτι την ημέρα. Ενώ σε μικρότερες ηλικίες πρέπει να καταναλωθούν λιγότερο από 6 γραμμάρια ημερησίως.
Η καλύτερη επιλογή θα ήταν να καταναλώνετε τροφές που δεν περιέχουν αλάτι και γενικά να αποφεύγετε στις συνταγές την υπερβολική ποσότητα αλατιού.

Φτιάξτε μια ευρεία γκάμα τροφίμων

Φτιάξτε μια ευρεία ποικιλία φαγητών που είναι απαραίτητα για υγιεινή και σωστή διατροφή. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας, μεγάλη ποικιλία σε τροφές που είναι πλούσιες σε περιεκτικότητα βιταμινών και ανόργανων συστατικών. Σταματήστε λοιπόν να τρώτε τις ίδιες τροφές ξανά και ξανά.

Να πίνετε χυμούς και να τρώτε σαλάτες

Πρέπει να πίνετε χυμούς και smoothies και να τρώτε σαλάτες καθημερινά. Οι χυμοί και οι σαλάτες βοηθούν να καταναλώνουμε πιο ευχάριστα μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών, που είναι απαραίτητα για την υγεία. Εντάξτε τους χυμούς και τις σαλάτες στο καθημερινό σας διαιτολόγιο, μέχρι και 2 φορές την ημέρα. Είναι αρκετό για να βοηθήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες και να αποφύγετε το πρόχειρο φαγητό.